A A A K K K
для людей з вадами зору
Золотоніська районна державна адміністрація
Черкаська область

Повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля

Дата: 01.05.2025 09:50
Кількість переглядів: 30

Фото без описуСільськогоподарське товариство з обмженою відповідальністю "АГРОКО" 31561188 інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля.

1. Інформація про суб’єкта господарювання.

Україна, 19932, Черкаська обл., Золотоніський р-н, село Крутьки, вул.Устименка, будинок 140 (місцезнаходження юридичної особи або місце провадження діяльності фізичної особи - підприємця.

2. Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи.

Планована діяльність, її характеристика. Об’єктом планованої діяльності є нове будівництво внутрішньогосподарської зрошувальної системи сільськогосподарських культур за рахунок підземних вод з улаштуванням водогону та накопичувального басейну для СТОВ "АГРОКО" в межах Іркліївської сільської ради (за межами населеного пункту) (І черга).

Планована діяльність передбачає будівництво закритої зрошувальної мережі стаціонарного типу з механічним транспортуванням води підземними поліетиленовими напірними трубопроводами для зрошення сільськогосподарських культур на двох орендованих СТОВ "АГРОКО" земельних ділянках (сільськогосподарських угіддях) площею 241.9178 га в адміністративних межах Іркліївської сільської ради Золотоніського району Черкаської області.

Спосіб поливу – дощування за допомогою двох сучасних дощувальних машин кругової дії, які забезпечують керування норм поливу в широких межах. Джерело водопостачання дощувальних машин сезонної дії зрошувальної мережі передбачено від накопичувального басейну з насосною станцією другого підйому. Річний (сезонний) забір води для накопичувального басейну та поливу сільськогосподарських угідь обсягом 518,4 тис. м³ здійснюється за допомогою заглиблених насосів чотирьох артезіанських свердловин.

Технічна альтернатива 1.

Метод поливу – дощування за допомогою двох стаціонарних секторних дощувальних машин кругової дії «Pivot» з закритою зрошувальною мережею стаціонарного типу з механічним транспортуванням води підземними напірними трубопроводами. На підземні трубопроводи встановлюються гідранти, за допомогою яких вода подається в дощувальні машини.

Технічна альтернатива 2.

Метод поливу – дощування за допомогою двох стаціонарних секторних дощувальних машин кругової дії «Pivot» з закритою зрошувальною мережею напівстаціонарного типу з механічним транспортуванням води надземними пересувними трубопроводами через які вода подається в дощувальні машини. За рахунок застосування пересувних польових трубопроводів вартість будівельних робіт в порівнянні з підземними трубопроводами менша, але значно збільшуються експлуатаційні витрати, оскільки в процесі поливу трубопроводи необхідно переміщати полями. У зв’язку з цим при виборі типу зрошувальної мережі віддано перевагу планованою діяльністю технічній альтернативі № 1.

3. Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи.

Черкаська обл. Золотоніський р-н Крутьки Контактна особа: Тарандушка Володимир Іванович - директор СТОВ «Агроко», тел. +38 (067) 473-15-79

3.1 Територіальні громади, які можуть зазнати впливу планованої діяльності.

Іркліївська сільська територіальна громада

Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 1.

Черкаська обл. Золотоніський р-н Крутьки .

Монтаж меліоративної та зрошувальної мережі з підземним водозабором планується на орендованих землях (сільськогосподарських угіддях) СТОВ "АГРОКО", які розташовані за межами населеного пункту с. Крутьки Іркліївської сільської територіальної громади Золотоніського району Черкаської області.

Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 2.

Черкаська обл. Золотоніський р-н Крутьки . Територіальна альтернатива № 2 не розглядається у зв’язку з наявністю у СТОВ "АГРОКО" орендованих земель (сільськогосподарських угідь), що потребують дощувального стійкого зрошення (поливу) для отримання сталих і високих врожаїв сільськогосподарських культур.

4. Соціально-економічний вплив планованої діяльності.

Поліпшення водного режиму ґрунту та створення оптимальних гідрофізичних властивостей ґрунту в посушливий період року для підвищення його родючості та покращення врожайності сільськогосподарських культур, створення додаткових робочих місць, збільшення надходжень в місцевий та державний бюджет.

5. Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо).

Під нове будівництво меліоративної та закритої підземної зрошувальної мережі для зрошування сільськогосподарських угідь СТОВ "АГРОКО" передбачено шість орендованих земельних ділянок (кадастровий номер 7125184400:04:000:6050, площа - 1.8689 га, кадастровий номер 7125184400:04:000:6028, площа – 0,7185 га, кадастровий номер 7125184400:04:000:6001, площа – 114.4103 га, кадастровий номер 7125184400:04:000:4405, площа – 6.643 га, кадастровий номер 7125184400:04:000:4404, площа – 0.5 га, кадастровий номер 7125184400:04:000:4210, площа – 127.5075 га).

Загальна площа земельних ділянок – 251,6482 га, площа ділянок зрошення – 241,9178 га. Нове будівництво меліоративної та зрошувальної мережі передбачає: Буріння та облаштування чотирьох розвідувально -експлуатаційних свердловин з заглибленими насосами глибиною 60 м та дебітом 60 м³/год кожна; Улаштування підземної трубопровідної мережі від експлуатаційних свердловин до накопичувального басейну, загальною довжиною 1179,5 м;

Будівництво накопичувального басейну води з влаштуванням внутрішньої чаші басейну з гідроізоляційних матеріалів (з профільної геомембрани та геотекстилю), об’ємом 8000,0 м3; Будівництво будівлі насосної станції другого підйому підземного типу з монтажем трьох насосів, продуктивністю по 550,0 м3/год кожен (№ 1 – перша черга будівництва та № 2, № 3 - на перспективу); Прокладання трубопроводу від насосної станції другого підйому до накопичувального басейну: один трубопровід довжиною 15,0 м - перша черга будівництва, два трубопроводи довжиною по 15,0 м – на перспективу;

Прокладання трубопроводу від насосної станції другого підйому до зрошувальних машин з улаштуванням двох гідрантів, загальною довжиною 2457,0 м; Прокладання підземних кабельних ліній для електропостачання заглиблених насосів свердловин та зрошувальних машин; прокладання кабельної лінії з влаштуванням щита керування для насосної станції другого підйому; Будівництво фундаментів для двох зрошувальних машин кругової дії «Pivot», продуктивністю 250 м3/годину кожна (загальний вилив води складає 500 м3/год з перервами у поливі для відновлення рівня води в накопичувальному басейні).

Спосіб поливу - дощування. Річний (сезонний) забір води для накопичувального басейну та поливу сільськогосподарських угідь для вегетації зернових культур становитиме 518,4 тис. м³.

6. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами: щодо технічної альтернативи 1.

Дотримання режиму зрошення сільськогосподарських культур та встановлених лімітів забору води з метою запобігання заболоченості, вторинного засолення ґрунтів, появи ерозії ґрунтів, неекономного використання поливної води, згідно ДБН В.2.4-1-99 «Меліоративні системи та споруди» та дотримання законодавчих вимог, щодо забезпечення збереження просторової, видової різноманітності об’єктів рослинного та тваринного світу та цілісності існуючих полезахисних лісових смуг та інших існуючих захисних насаджень навколо сільськогосподарських угідь (існуючого штучно створеного природного ландшафту навколо полів).

Недопущення зміни рівневого та хімічного режиму ґрунтових та підземних вод, порушення структури та забруднення ґрунтів, зміни санітарно – гігієнічної та епідеміологічної ситуації, умов життя та ефективності господарської діяльності населення прилеглих населених пунктів, згідно чинних нормативно – правових актів України під час будівництва та експлуатації меліоративної та закритої підземної зрошувальної мережі для зрошування сільськогосподарських угідь СТОВ "АГРОКО".

щодо технічної альтернативи 2.

Аналогічні технічній альтернативі 1. щодо територіальної альтернативи 1. Дотримання планувальних обмежень – відповідно існуючих меж ділянок забудови згідно кадастрових планів, меж та правового режиму поясів ЗСО для водозабірних свердловин, згідно ДБН В.2.5-74:2013 «Водопостачання зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування», меж та правового режиму охоронної зони для одного об’єкту культурної спадщини з наземними ознаками – курган, що знаходиться в межах території планованої діяльності, згідно Закону України «Про охорону культурної спадщини».

щодо територіальної альтернативи 2.

Не розглядається.

7. Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами:

щодо технічної альтернативи 1.

Інженерна підготовка і захист території здійснюється, шляхом виконання збалансованого вертикального планування з урахуванням нормативних вимог по збереженню існуючого ландшафту території, ґрунтів і деревних насаджень існуючих полезахисних лісових смуг та інших існуючих захисних насаджень навколо сільськогосподарських угідь, відведення поверхневих вод зі швидкостями, які виключають ерозію ґрунтів, проведення мінімального обсягу земляних робіт з збереженням та використанням ґрунтового шару для подальшого використання при проведенні зворотної засипки вільного простору в землі, що утворився в результаті будівельних робіт.

щодо технічної альтернативи 2.

Аналогічні технічній альтернативі 1.

щодо територіальної альтернативи 1.

Площа земельної ділянки на якій розташований об’єкт пам’ятки археології з наземними ознаками – курган та його охоронна зона із розрахунку не менше двох горизонтальних розмірів кургану від краю поли по колу курганного насипу, виключена з ділянок зрошення.

щодо територіальної альтернативи 2.

Не розглядається.

8. Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля:

щодо технічної альтернативи

1. Можливі впливи планової діяльності (при будівництві та експлуатації) об’єкта на довкілля: - Атмосферне повітря. Будівництво об’єкта пов’язане з незначним впливом на атмосферне повітря – при проведенні будівельно – монтажних робіт за рахунок використання спеціалізованої будівельної техніки, при експлуатації об’єкту вплив відсутній. - Геологічне середовище та ґрунти.

Під час будівництва можливий вплив в разі порушення умов проведення робіт при ритті траншей для прокладання трубопроводів, кабельних ліній та котлованів під фундаменти для зрошувальних машин, основи під розміщення насосної станції другого підйому, чаші накопичувального басейну та при облаштуванні приямків свердловин. При проведенні бурових робіт буде відбуватися тимчасове порушення цілісності шарів верхньої зони геологічного розрізу ділянок передбачених під розміщення свердловин.

Проектом передбачається зрізання рослинного шару, у місцях проведення земляних робіт з подальшим використанням його при рекультивації порушених будівництвом ділянок. Під час експлуатації об’єкта вплив на геологічне середовище відсутній, на ґрунти вплив позитивний за рахунок покращення мікробіологічної діяльності ґрунтів та підвищення їх родючості; - Клімат і мікроклімат. Відсутній, вплив не передбачається; - Водне середовище: Під час будівництва можливе потенційне забруднення підземних вод в період проведення бурових робіт експлуатаційних свердловин.

Передбачені проектом технології ведення планових робіт та природоохоронні заходи з будівництва свердловин, дозволяють забезпечити мінімізацію негативного впливу на підземні води. При експлуатації потенційні джерела забруднення ґрунтових, підземних та поверхневих вод від планованої діяльності відсутні. Дотримання режимів зрошення не призведе підняття рівня ґрунтових вод на даних сільськогосподарських угіддях.

При експлуатації водозабірних свердловин можливе зниження п’єзометричних рівнів підземних вод водоносного горизонту, який буде експлуатуватися в межах прогнозних проектних показників. Вплив на водне середовище допустимий. - Рослинний і тваринний світ, заповідні об’єкти. Планована діяльність не матиме негативного впливу на рослинний і тваринний світ, території ПЗФ у межах майданчика будівництва об’єкту відсутні. Стан біотопів флори і фауни, що склалися в районі планованої діяльності істотним чином не зміниться. - Вплив на техногенне середовище.

Порушення експлуатаційної надійності техногенних об’єктів від планованої діяльності не передбачається, вплив відсутній. - Архітектурна, археологічна та культурна спадщина. Діяльність на територіях та об’єктах архітектурної, археологічної та культурної спадщини не передбачається, вплив відсутній. - Вплив на соціальне середовище. Вивчається через процедуру громадських обговорень. Межа розповсюдження шуму на період будівництва та експлуатації знаходитиметься в межах виробничого майданчика за межами населеного пункту та не перевищуватиме допустимих нормативних значень. - Поводження з відходами.

Зберігання та наступна утилізація / знешкодження/захоронення відходів здійснюється у відповідності з вимогами чинного законодавства, вплив нормативний, опосередкований, допустимий.

щодо технічної альтернативи 2.

Аналогічні технічній альтернативі 1.

щодо територіальної альтернативи 1.

Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля можливі на території проведення робіт аналогічно технічній альтернативі 1.

щодо територіальної альтернативи 2.

Не розглядається.

9. Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”).

Друга категорія 2

Сільське господарство, лісівництво та водне господарство Сільське господарство, лісівництво та водне господарство: сільськогосподарське та лісогосподарське освоєння, рекультивація та меліорація земель (управління водними ресурсами для ведення сільського господарства, у тому числі із зрошуванням і меліорацією) на територіях площею 20 гектарів і більше або на територіях та об’єктах природно-заповідного фонду чи в їх охоронних зонах на площі 5 гектарів і більше, будівництво меліоративних систем та окремих об’єктів інженерної інфраструктури меліоративних систем; насадження лісу (крім лісовідновлювальних робіт) на площі понад 20 гектарів або на територіях та об’єктах природно-заповідного фонду чи в їх охоронних зонах на площі 5 гектарів і більше.

Зміна цільового призначення земель сільськогосподарського призначення (якщо нове призначення відноситься хоча б до одного виду діяльності, зазначеного у частинах другій та третій цієї статті) та зміна цільового призначення особливо цінних земель; потужності для вирощування: птиці (40 тисяч місць і більше); свиней (1 тисяча місць і більше, для свиноматок - 500 місць і більше); великої та дрібної рогатої худоби (1 тисяча місць і більше); кролів та інших хутрових тварин (2 тисячі голів і більше).

Установки для промислової утилізації, видалення туш тварин та/або відходів тваринництва; інтенсивна аквакультура з продуктивністю 10 тонн на рік і більше або на територіях та об’єктах природнозаповідного фонду чи в їх охоронних зонах; намив територій на землях водного фонду;"

10. Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених держав).

Підстав немає

11. Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.

Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з ОВД проводиться у відповідності з ст. 6 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» № 2059-VIII від 23 травня 2017 року.

12. Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості.

Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і, отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”. Оцінка впливу на довкілля - це процедура, що передбачає:

підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля;

проведення громадського обговорення планованої діяльності;

аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації;

надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту;

врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення.

У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.

Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності.

Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля.

На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення.

У період воєнного стану в Україні громадські слухання проводяться у режимі відеоконференції, про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля та у звіті про громадське обговорення.

13. Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.

Протягом 12 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.

Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень і пропозицій.

У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля.

14. Рішення про провадження планованої діяльності.

Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде

Дозвіл на виконання будівельних робіт, що видається Державною інспекцією архітектури та містобудування України. (орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення)

15. Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до:

Управління екології та природних ресурсів Черкаської обласної державної адміністрації , 18008, Черкаська область, м. Черкаси, вул. Вернигори, 17 , e-mail: 38715482@ck.gov.ua, тел/fax.: +38(0472) 63-36-55, Начальнику Управління - Петрову Віталію Олександровичу.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора