Долати стрес та підтримувати один одного: МОН запроваджує нову програму для освітян
Міністерство освіти і науки України запроваджує нову програму підвищення кваліфікації для педагогічних працівників «Плекання резильєнтності в освітніх закладах».
Резильєнтність 一 це набір рис особистості, які допомагають долати стрес та важкі обставини конструктивним шляхом. Курс стане частиною пріоритетного проєкту «Психосоціальна підтримка та психологічна допомога на всіх рівнях освіти» Міносвіти, що реалізується в межах Всеукраїнської програми ментального здоров’я Ти як? за ініціативою Олени Зеленської.
Головна мета програми – навчити освітян та практичних психологів закладів освіти навичкам та знаннями, що дозволять їм піклуватися як про своє психічне здоров’я, розвиваючи власну стресостійкість, так і застосовувати техніки оволодіння стресом, зняття емоційної напруги та плекання психологічної стійкості у роботі з учнями.
До переліку компетентностей, що вдосконалюватимуться зокрема входять:
практичні навички щодо ідентифікації та активізації життєвих цінностей;
здатність організовувати та надавати психологічну допомогу (індивідуальну та групову);
ефективно вирішувати поширені труднощі в колективах, пов’язані з сучасними викликами у сфері психічного здоров’я, поведінковими особливостями учнів;
визначати та керувати емоційним кліматом в колективах, наповнювати діяльність ресурсними й психологічно корисними активностями.
Розробником програми є Український інститут когнітивно-поведінкової терапії. Вона передбачена для широкого кола педагогічних працівників закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти.
Програма дозволяє навчатися очно, дистанційно або за змішаною формою. Заняття згруповані у три модулі: «Модель резильєнтності для педагогічних працівників», «Модель резильєнтності у роботі з класами/групами», «Психологічне консультування техніками когнітивно-поведінкової терапії на основі моделі резильєнтності».